Richtlijnen en protocollen.

 

U heeft als cliënt recht op verantwoorde zorg.

Hieronder verstaan we zorg die in ieder geval;

  • van een goed niveau en doeltreffend is;
  • doelmatig is en cliëntgericht wordt verleend;                                                         
  • afgestemd is op de reële behoefte van u als cliënt.

 

Verantwoorde zorg betekent dat u net zoals elke cliënt recht heeft op een individuele benadering, waarbij medewerkers voortdurend bewaken of de zorg en ondersteuning bijdragen aan het (continueren en verbeteren van het) van uw welzijn. Zowel de zorgaanbieder als elke individuele medewerker moet bewaken dat u als cliënt verantwoorde zorg ontvangt.

Met Vilans KICK- protocollen hebben wij altijd een actueel en online beschikbaar protocollenbestand. Wij bieden hiermee aan onze ZZP-medewerkers een stevige basis voor veilige en verantwoorde zorg. Veel organisaties werken met dezelfde protocollen in de regio, hoe meer eenheid in taal en handelen, des te beter de samenwerking en dat bespaart de organisatie veel tijd.

De ZZP-medewerkers leren hoe ze moeten handelen of met goede argumenten moeten afwijken van de richtlijnen of protocollen. Onze ZZP-medewerkers kennen het belang van richtlijnen en protocollen en zijn gemotiveerd ze toe te passen. Ze weten hoe ze om moeten gaan met actuele informatie, welke ze kunnen raadplegen uit bijvoorbeeld het kennisplein voor verpleging, verzorging en zorg thuis.

Onze ZZP-medewerkers nemen als onderdeel van hun permanente educatie en training on the job verder ook deel aan gerichte instructielessen, waar ze met collega’s hun kennis en ervaring op een kwalitatief beter uitvoeringsniveau kunnen brengen en elkaar kunnen stimuleren om richtlijnen en protocollen te gebruiken.

Wij vertalen zo als professioneel ZZP-team actuele kennis en informatie naar praktische handvatten, die u helpen de langdurende zorg te verbeteren. Voor verdere informatie verwijzen wij u naar de volgende link-adressen: www.vilans.nl en www.zorgvoorbeter.nl